ОбзорыЛипучка або шипи: яка зимова гума краща і в чому її основні відмінності

Липучка або шипи: яка зимова гума краща і в чому її основні відмінності

13:30, ноября 7, 2022

Експерти «Автоцентра», як і багато досвідчених водіїв, добре знають, що перевзувати машину в зимові шини потрібно не з приходом морозів, а набагато раніше. Адже дорога може виявитися слизькою навіть за «плюсу» на градуснику. Фахівці з безпеки називають температуру +7о +8о С як граничну, за якої ще можна їздити на «літі».

Перейти на зимові шини потрібно до слякоті і перших заморозків

Багато автомобілістів вважають, що хороших літніх шин достатньо для мокрих осінніх доріг, оскільки вони ефективно знижують ризик аквапланування. Але я маю звернути увагу на необхідність зміни шин на зимові до настання заморозків. Оскільки саме осінньо-зимове міжсезоння – найскладніший і навіть найнебезпечніший для водіння період. Саме тоді дорожнє покриття може бути слизьким в одних місцях, і просто мокрим в інших, а це дуже підступна ситуація, – зазначає Матті Моррі, технічний директор компанії Nokian Tyres.

Ми маємо погодитися з думкою експерта. Адже насправді численними випробуваннями та статистикою підтверджено, що основним критерієм для зміни шин на зимові має бути погода, а не дата в календарі. А ось вибір між шипованими чи нешипованими зимовими шинами – це великою мірою питання особистих уподобань водія.

Лідери у сегменті шипованої гуми

Безумовним лідером і законодавцем на ризику шипування, не перший рік, а то й десятиліття є бренд Нокіан. Чого вартий їхній полігон у Фінляндії, де створені максимально екстремальні та зледенілі для тестування новинок. До речі, Бріджстоун кілька років тому неподалік теж збудував свої полігон, намагаються наздогнати колись втрачені позиції.

Головний мінус – виробництво в Росії. В нинішніх реаліях, не кожен готовий це прийнято. Хоча, останнім часом провідні світові бренди все ж таки залишають цей ринок, але Нокіан шукає лазійки, надто вже міцно вони влаштувалися там.

Вищий рівень безпеки – шипована шина

На зледенілому дорожньому покритті альтернативи шипам просто немає, особливо коли йдеться про екстрену зупинку автомобіля. Високі показники зчеплення шипованої шини особливо важливі у м’яку зимову погоду, коли дорога вкрита шаром льоду, а температура близько 0°С. Ці умови найбільш типові саме для української зими.

У таких умовах фрикційні (нешиповані) зимові шини можуть ковзати по льоду. Однак зниження температури до -10°С і нижче вирівнює цю різницю в зчепленні між двома типами покришок. Нешиповані шини також показують відмінний результат стійкості і керованості на сухих дорогах без снігу, а також в слякоть і снігопад.

Нещодавно проводилося чергове порівняння шипування і липучок, так от, на льоду все ясно, лідер очевидний. А ось на снігу, мокрому та сухому асфальті все вже зовсім інакше. Сюрприз Goodyear Ultra Grip Ice 2 вже не перший рік є лідером продажів, а позитивні відгуки на сайті Autoshini.Com, яких майже сотня, лише підтверджують це.

Goodyear Ultra Grip Ice

e87e099f-57ff-4f15-b1b0-da6eab790308.png

– «Якщо ви збираєтеся вибрати нешиповані зимові шини, обов’язково переконайтеся, що склад гумової суміші та конструкція даної моделі шини відповідають погодним умовам у вашому регіоні. Наприклад, існують так звані центральноєвропейські фрикційні шини. Вони забезпечують чудове зчеплення з мокрою поверхнею, але на слизькій дорозі їх характеристики можна назвати незадовільними», – наголошує Матті Моррі.

Однією із позитивних характеристик нешипованої гуми справедливо вважається низький рівень шуму та кочення. Незважаючи на те, що шумність більшості сучасних шипованих шин невисока, вони, як і раніше, не можуть конкурувати з тихими фрикційними зимовими моделями. Крім того, низький опір коченню нешипованих шин допомагає водію заощадити паливо.

Беручи до уваги складну економічну ситуацію, кожен намагається заощадити, але тут палиця з двома кінцями. Економія – головний ворог безпеки. Бюджетні колеса через 1-2 роки втрачають у своїх властивостях. Корейські моделі, яких в останні роки дуже багато, не настільки схильні до таких змін. Якщо ви фанат корейського погляду на ціну і якість, то варто розглянути новинку 2022 року – Hankook Winter I*Cept RS3 W462. Як показує статистика продажу та кількість відгуків на сайтах порівняння цін, це практично топ 2022 року.

Hankook Winter I*Cept RS3 W462

85e92e99-d398-4ef2-8704-9b6b0dc239d3.png

Пам’ятайте, не купуйте екстравагантні моделі, віддавайте перевагу лідерам продажів. Головна проблема, з якою стикаються недосвідчені водії, – у разі пошкодження чи виходу з ладу одного колеса можливість докупити. У непопулярних моделей, розпаровування не передбачено.

Ваш стиль

Вирішуючи, які шини обрати на зиму, варто спочатку проаналізувати свій стиль їзди. Водіям, чию поведінку за кермом можна охарактеризувати як стриману, чудово підійде зимова гума без шпильок. Але в такому випадку на слизькому дорожньому покритті доведеться сильніше уповільнюватися і бути обережнішим при вході в повороти.

Водіям без великого зимового досвіду краще обрати шиповані шини. З їхньою більш ефективною чіпкістю вони забезпечать безпеку при різких маневрах у складних погодних умовах. Крім того, шиповані шини також рекомендовані для старих моделей авто, не оснащених ефективними електронними системами безпеки.

І все ж, хоч шипована гума дає деяку додаткову свободу при маневрах узимку, основну відповідальність за безпеку автомобіля на дорозі несе водій. Тому при плануванні поїздки потрібно враховувати погодні умови, і якщо вони складні, відводити більше часу на дорогу. Обмежена швидкість та особлива обачність на кожному перехресті відповідно до реального стану дорожнього покриття допоможуть уникнути неприємностей. На які, як відомо, така щедра зимова дорога.

Старі шини не підходять для зими

Виймаючи восени свої зимові шини з далекого кута гаража або з іншого місця зберігання, ретельно перевірте їхній стан. Вимоги до зимових покришок суворіші, ніж до літніх, і наслідки якихось дефектів узимку можуть мати сумні наслідки – навіть якщо за кермом буде досвідчений водій. Насамперед важлива глибина протектора зимової шини: якщо вона менше 4 мм, експлуатувати таке колесо не можна. Те саме можна сказати про шипи, більша частина яких повинна бути присутня на своїх місцях.

До речі, нові моделі Nokian Tyres мають індикатор безпеки водіння, що допомагає оцінити стан протектора. Але в жодному разі ніщо не заважає виміряти його глибину самотужки.

Головний висновок:

Шиповані шини забезпечують найвищий безпековий рівень на зимовій дорозі.

Шипи неперевершені на обмерзлому покритті, особливо коли виникає позаштатна дорожня ситуація і потрібно екстрено зупинити машину. Причому свої найкращі якості шипи демонструють у м’яку зимову погоду. А шини без шипів у свою чергу хороші на сухих і не засніжених дорогах, так само як у зимову слякоть та снігопад. Також вони більш комфортні для водія та пасажирів.

Теж важливо:

Вибір між шипованими та нешипованими моделями потрібно робити, виходячи зі свого стилю їзди

Фінський експерт Матті Моррі (Nokian Tyres) рекомендує робити цей непростий вибір після аналізу свого стилю водіння. Спокійним та досвідченим водіям підійдуть зимові шини без шипів, хоча на слизькій дорозі їм доведеться бути обережнішими у поворотах. Нетерплячим та недосвідченим водіям для впевненого руху взимку варто вибрати шиповані шини. З ними машина отримає більш точну керованість та стійкість навіть за різких маневрів у складних погодних умовах.

Популярні марки і моделі
VW

PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran

Ford

FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape

BMW

X1X3X53 series

Mazda

6CX-9CX-5

Suzuki

VitaraSx4

Kia

SportageSorentoNiro

Mitsubishi

ASXOutlanderPajero Sport

Renault

DusterCapturMeganeSanderoLogan

Peugeot

2083083008

Skoda

RapidOctaviaKodiaqKaroq

Mercedes-Benz

SGLACLA

Toyota

CorollaCamryRAV 4

.
.