На початку липня Audi представила топ-версію моделі Q8 - новачок отримав індекс SQ8 TDI, який красномовно свідчить: «кільця» і не думають ставити хрест на дизельних двигунах.
Нагадаю дізельгейт, який зародився в концерні Volkswagen,став причиною справжнього вододілу в автомобільному світі - тепер період до вересня 2015 року, і після, коли сучасні дизельні двигуни, незважаючи на всі свої наочні переваги, виявилися в опалі.
Але те, що зараз відбувається на наших очах, можна назвати проявом закону збереження енергії діє до: 2015 дізельгейт зародився в концерні Volkswagen - і ось тепер силами Audi, яка є частиною концерну Volkswagen і по cумісництвом його найприбутковішим брендом, дизелям намагаються повернути ті позиції, на які вони абсолютно правомірно претендують.
Про те, що собою являє машина і чому лінійку Q8 очолила версія з дизельним двигуном, ми поспілкувалися Максимом Школам, засновником Ауді Центр Одеса Південь. До складу цього офіційного представника марки входить Audi Terminal - перший в Україні дилерський центр, виконаний в концепції Audi Sport.
- Максим Вікторович, моє перше запитання стосується позначки TDI в назві нового топового крос-купе від Audi. Як Ви ставитеся до появи дизельного двигуна в моторному відсіку однієї з флагманських моделей марки, яку представляє в Україні Ваше підприємство?
- Моє ставлення абсолютно чітке: мова йде про швидкісну модель люкс-сектора, яка надає можливість пересування не тільки шляхами, але і поза асфальтом. Тому, найпотужніший дизельний двигун, серед пропонованих покупцям в Європі, цілком доречний - це 4-літровий бі-турбонаддув V8 з віддачею 435 кінських сил і 900 Нм крутного моменту.
- Тобто, Ви не бачите в рішенні Audi встановлювати на SQ8 дизель нічого дивного. Ок. Але ми говоримо про топове крос-купе - і сьогодні, з огляду на репутацію дизельних двигунів в світі, такий крок виглядає чи не провокаційним ...
- Знову ж таки, тут все цілком зрозуміло. Audi SQ8 має стартову динаміку на рівні 4.8 секунди, тому немає ніяких сумнівів щодо того, чи має це авто право перебувати серед топ-моделей, Пропоную своїм покупцям Audi. Додайте до цього зовнішність, яка і в «звичайного» Q8 випромінює енергію - а в SQ8 TDI має підкреслену атлетичність ... Нарешті, не варто забувати, що саме дизельні Audi п'ять разів перемагали в найпрестижнішому в світі марафоні на витривалість "24 години ле-ман »- тобто, дизельні двигуни цілком довели, що можуть використовуватися в автоспорті світового рівня. Причому, кажучи про SQ8, ми повинні пам'ятати, що мова йде про гібрид - хоча і м'який, з стартер-генератором. А дизель-електричні Audi перемагали в Ле-Мане ще тричі. Тобто, в загальному маємо вісім перемог ... На мою думку, немає нічого дивного в тому, що багаторічні напрацювання не поспішають «списати» - тільки для того, щоб відповідати кон'юнктурі сьогодення. Зрештою, запитайте у покупців: вони дійних хочуть відмовитися від сучасних дизельних двигунів?
- Щодо схеми «м'який гібрид», по якій побудовано SQ8 TDI. Оскільки цей термін тільки входить в повсякденне життя світового автопрому, можна трошки детальніше: про що йде мова? Це певна комплектація, або щось з переліку опцій ...
- Технічно SQ8 майже повторює SQ7: 4-літровий бі-турбовий дизель з додатковим електрокомпрессором, 8-ступінчаста автоматична коробка, постійний повний привід quattro з розподільним диференціалом Torsen, що передає 40% крутного моменту на передні колеса і 60% на задні, пневмопідвіска. Але силовий агрегат доповнений ремінним стартер-генератором потужністю 11 к.с., який забезпечує роботу системи start-stop і дає можливість протягом 40 секунд не користовуватися двигуном на швидкостях від 50 до 150 км / ч. За рахунок цього доповнення, яке дозволило вписатися в вимоги EU-6 DG, авто і отримало визначення «м'якого гібрида». У такому вигляді випускати все Audi SQ8 TDI.
- Ви згадали про показник стартовою динаміки 4.8 секунди. Це рівень спорт-карів, однак зовні авто майже не відрізняється від «звичайної» Q8, найпотужніша версія якої має 3-літровий бензиновий двигун потужністю «всього» 340 к.с., яка відчутно повільніше ...
- Так, 340-сильна Q8 (яка дебютувала в Україні восени 2018) прискорюється з місця до 100 км / год на секунду повільніше (по 5.9 с). Але з огляду на її зовнішність, я не вважаю, що топова модифікація повинна відчутно відрізнятися від «звичайної» Q8. Це взагалі не властиво Audi - яскраво відокремлювати свої потужні і швидкі авто. Є певний набір зовнішніх деталей, які дозволяють миттєво відрізняти ті ж S-версії, і в SQ8 TDI вони всі присутні: корпуси дзеркал з полірованого металу, колеса зі своїм власним зовнішнім виглядом збільшеного діаметру (для SQ8 можна 22-дюймові диски; стандартно 21 дюймові колеса), випускна система з подвійними круглими патрубками ... тобто, той, хто розбирається в техніці, відразу побачить відмінності. А в усьому іншому клієнти дуже задоволені зовнішнім виглядом Q8.
- А чого варто очікувати в салоні SQ8?
- Тут та сама історія, що у випадку з зовнішністю: зміни мінімальні, але відчутні. Перш за все, це чорний колір, який став фірмовим для інтер'єрів S-серії від Audi. А знайомий по «звичайній» Q8 інтер'єр Audi Virtual Cockpit з двома сенсорними екранами на центральній консолі має S-режим панелі приладів (з тахометром в центрі). Передні крісла з інтегрованим підголівниках, два варіанти керма - класичне з трьома спицями і з плоскою нижньою частиною, композит в обробці ... Тобто, це не перебільшення: як і у випадку з інтер'єром, тут вистачає кількох деталей, щоб зробити його особливим, саме таким, як потрібно Q8 в S-виконанні.
- Тобто, ми маємо кілька стильних деталей в зовнішності, ще кілька деталей в салоні і стартову динаміку на рівні 4.8 секунди. А ще пасовий стартер-генератор і можливість замовити 22-дюймові диски. І звичайно, шильдик SQ8. Це те, за що покупці будуть платити гроші?
- Покупці будуть платити гроші насамперед платформу MLB Evo. Це та сама платформа, на якій побудовані, наприклад, Bentley Bentayga і Lamborghini Urus. Що це означає для покупця, для якого важливо мати повноцінне крос-купе? Про пневмопідвіску можна навіть не згадувати - вона в подібної техніки вже давно входить в стандартну комлпектацію. Як, до речі, у випадку з SQ8, і електромеханічні активні поперечні стабілізатори і карбон-керамічні гальма. А ось серед опцій можна вибрати 22-дюймові колеса. І доповнити їх спортивною підвіскою, яка поставляється разом з активним диференціалом - він змінює подачу тяги на колеса в поворотах відповідно до навантаження на зовнішнє / внутрішнє колесо. А можна повнокероване шасі з кутом повороту задніх коліс до 5 градусів - причому, таке шасі може поставлятися або окремо, або як частина спортивної підвіски з активним диференціалом. Ось за що покупці будуть платити гроші. На додаток до деталей в зовнішності і інтер'єрі.
- Я спробував згадати, кого можна позначити як прямого конкурента SQ8 TDI. І виходить цікава картина: Mercedes не пропонує нічого подібного, в GLE дизельні модифікації «закінчуються» на 3-літровий 330-сильної модифікації 400d. Porsche взагалі відмовилася від дизельних двигунів. Тому, єдиний суперник - це BMW X6 M50d ...
- Саме так. 3 літри, квадро-турбонагнітач ... Але всього 400 кінських сил, 760 Нм крутного моменту і паспортні 5.2 с до 100 км / ч. Насправді, дуже непогані результати, але навіть по цифрам SQ8 виграє. Тобто, мова йде про потужний і з найкращою динамікою авто в своєму сегменті. Це, до речі, теж одна з причин, чому люди будуть купувати SQ8 TDI: як для своїх показників, при помірних витратах пального наш клієнт отримує швидке, комфортне авто з відмінною керованістю. Швидше в своєму класі. На якому можна з'їхати з асфальту, не ризикуючи пошкодити машину. Про зовнішність нічого говорити не буду - це справа особистого смаку. Але впевнений, що подібну сукупність властивостей здатне надати далеко не кожне авто навіть класом вище - при тому, що цінник SQ8 демократичним ніяк не назвеш.
- До речі, а вже відомо, коли нова SQ8 TDI приїде в Україну і яка буде її вартість? У Німеччині продажі починаються в кінці літа ...
- Пріоритет в продажах цілком логічно віддано самим ринкам. Тому нам доведеться почекати: SQ8 з'явиться в Україні тільки в першому кварталі наступного, 2020 року. Втім, є і хороша новина: на відміну від тієї ж Німеччини, де ціни на SQ8 починаються зі 102 900 євро. Нам в цьому сенсі пощастило більше: вартість базової комплектації орієнтовно буде дорівнювати 90 000 євро.
- Що ж, чекаємо появи SQ8 TDI в Україні. Дякую Вам за перше, поки заочне знайомство з ним. До зустрічі!
Технічні характеристики Audi SQ8 TDI 2020MY
Габарити:
довжина - 5006 мм
ширина - 1995/2190 мм (без урахування дзеркал / с дзеркалами)
висота - +1624 мм (1630 мм з багажними рейлінгами)
колісна база - 2996 мм
обсяг багажного відсіку (5-місцева конфігурація салону) - 605 л
ємність паливного бака: 85 літрів
ємність бака AdBlue: 24 літри
споряджена маса - 2440 кг (EU)
двигун:
дизельний, V-подібний, 8-циліндровий, з двома турбокомпресорами послідовної дії, допоміжним електричним турбокомпресором, безпосереднім уприскуванням палива і ремінним стартер-генератором; робочий обсяг 3956 cм3
максимальна потужність - 435 к.с. (320 кВт) в діапазоні 3750-4750 об / хв
піковий крутний момент - 900 Нм в діапазоні 1350-3250 об / хв
витрати палива (WLTP, за даними виробника):
- 8.6 л / 100 км (міський цикл руху)
- 7.3 л / 100 км (шосейний цикл руху)
Трансмісія:
8-ступінчаста, автоматична, з можливістю ручного перемикання передач; постійний повний привід quattro з міжосьовим диференціалом Torsen, розподіл крутного моменту в звичайних умовах 40/60% (передня / задня вісь відповідно)
динаміка:
0-100 км / год за 4.8 с
максимальна швидкість: 250 км / год (обмежена електронікою)
предпублікаціонная підготовка Юрій Бугайов
фото - Audi AG і Максима Шкіля
SportageSorentoNiro
X1X3X5
6CX-9CX-5
VitaraVitara SSX4
FiestaEdgeKuga
ASXOutlanderPajero Sport
DusterCapturMegane
2083083008
SpacebackRapidOctavia
PassatTiguanTouareg
SGLACLA
CorollaCamryRAV 4