ОбзорыТест літніх шин для SUV: без сенсацій не обійшлося

Тест літніх шин для SUV: без сенсацій не обійшлося

7:53, апреля 4, 2019

У цьому тесті літніх шин для компактних кросоверів в розмірі 215 / 65R16 не обійшлося без невеличких сенсацій - в лідерах виявилася азіатська шина, а перше місце поділили дві шини різних виробників.

Традиційно ми включили в список літніх шин для тесту вироби самих різних виробників - відомих і маловідомих, преміальних і бюджетних. Це шини GoodYear EfficientGrip SUV, Gislaved Speed 606, Кumho EcoWing ES01 KH27, Maxxis HP5 Premitra, Michelin Primacy 3, Nokian Hakka Blue 2 SUV, Toyo Proxes CF2, Sailun Atrezzo Elite і Yokohama BluEarth-A AE-50.

2.jpg

Звичайно ж, найголовнішим критерієм оцінки був рівень безпеки, яку забезпечує кожна шина, що бере участь в тесті. Саме характеристики шин, які визначають безпеку на дорозі стали основою для складання рейтингу безпеки шин. Традиційно, оцінили у шин і співвідношення «ціна-якість». Крім того, в цьому тесті попутно переслідували ще кілька цілей. Наприклад, вивчали поведінку шин, виробники яких їх назвою інформували про їх спеціальних властивості, наприклад, еко-шини, які повинні знизити витрату палива.

Безпека

Рівень безпеки шин оцінювався на підставі семи різних тестів. Підсумкова оцінка при цьому, традиційно, виводилася з урахуванням вагомості кожного тесту і суб'єктивності оцінки. За результатами всіх випробувань перше місце в тесті розділили дві шини Michelin Primacy 3 і Nokian Hakka Blue 2 SUV. Відмінності у них лише в тому, що Hakka Blue 2 SUV має трохи кращі властивості на більш небезпечному мокрому асфальті, а Primacy 3 показала себе трохи краще на сухому асфальті. Тільки ці дві моделі отримали 5 зірок в рейтингу безпеки.

3.jpg

4.jpg

Друге місце в тесті і чотири зірки безпеки виявилися у шини, яка стала невеликою сенсацією цього тесту - це шина Maxxis HP-5 Premitra, зроблена на заводі в Тайвані. Цікаво те, що я весь час чекав, що ця шина в якомусь тесті, на якомусь покритті покаже провальні результати, через що вона виявиться в аутсайдерах. Але немає, в кожному тесті вона склала гідну конкуренцію шинам-лідерам цього тесту і як підсумок, вона виявилася на другому місці.

5.jpg

По три зірки безпеки отримали шини Yokohama BluEarth-A AE-50, GoodYear EfficientGrip SUV і Gislaved Speed 606. Вони трохи відстали від лідерів у всіх тестах і мають не дуже збалансовані характеристики, тому отримали всього по 3 зірки безпеки.

6.jpg

Дві зірки безпеки отримала шина Toyo Proxes CF2. Вона володіє непоганою стійкістю до аквапланування, але зчіпні властивості і поведінку на всіх покриттях середні, тому і підсумкова оцінка вийшла невисокою.

7.jpg

Еко-шина Kumho EcoWing ES01 KH27, яка відноситься до іншого класу шин, також отримала 2 зірки безпеки. Хоча спочатку ми це і прогнозували, так як шини цього класу не можуть повноцінно конкурувати зі звичайними шинами через конфліктуючі властивості - при поліпшенні зчіпних властивостей на мокрому асфальті підвищується опір коченню. З точністю «до навпаки» відбувається при зниженні опору коченню. Тільки деякі виробники шин преміум-сегмента зуміли вирішити цей «конфлікт» за допомогою високотехнологічних гумових сумішей, але це, як правило, відбивається на вартості шин.

8.jpg

В аутсайдерах з однією зіркою безпеки виявилася китайська шина Sailun Atrezzo Elite. За своїм гальмівним властивостям, керованостю і т.д. вона особливо поступається на мокрих покриттях, де керувати автомобілем дуже складно, так як гальмівний шлях великий, а при маневрах дуже швидко виникають зноси і замети. У цій шині тільки одна хороша оцінка - за низький опір коченню, тобто за економічність.

9.jpg

Екоконтроль

Як раніше згадувалося, в тест була включена одна еко-шина Kumho EcoWing ES01 KH27. У тесті на економічність вона виявилася абсолютним лідером, тому буде оптимальним варіантом для тих автовласників, хто вміє акуратно їздити, але при покупці такого авто не припускав, що витрати на паливо будуть помітно вище, ніж у випадку з легковим автомобілем.

10.jpg

11.jpg

Позашляховий потенціал

Так як ми тестували шини для автомобілів класу SUV, які є родичами позашляховиків, тобто передбачається їх виїзд і за межі асфальтових доріг, ми оцінили і їх позашляховий потенціал. Це суб'єктивна оцінка, так як ми не виїжджали за межі асфальту, і заснована вона на особливостях малюнка протектора. Справа в тому, що для створення тягового зусилля на таких дорогах (грунтові, з трав'яним покровом і т.д.) протектор повинен мати великі поперечні канавки і явно виражені блоки. У зоні контакту такого протектора поперечні блоки продавлюють грунт, створюючи хорошу точку опори для відштовхування.

12.jpg

У нашому тесті не виявилося шин саме з таким типом малюнка протектора. Тільки одна шина мала умовно-схожі характеристики. Це модель Gislaved Speed 606. Її спрямований V-подібний рисунок протектора з широкими і глибокими косими канавками (найглибші з усіх шин цього тесту - 8,7 мм) з усіх представлених шин має найкращі тягові здібності серед всіх шин-учасників тесту. Решта шин мають великі поздовжні канавки і або дрібні поперечні канавки, або поперечні ламелі, які не "працюють" на грунті.

13.jpg

Навантаження на підвіску

Важливим для деяких автовласників є і такий параметр, як вплив шини на ресурс підвіски. Для оцінки цього параметра слід враховувати кілька факторів - і вага шини, і жорсткість каркаса шини в цілому і боковини. У нашому розпорядженні виявилося тільки дві характеристики шини - вага і жорсткість боковини. З огляду на тільки їх, найкращою за цим критерієм виявилася шина Maxxis HP-5 Premitra з її вагою в 9,930 кілограм і м'якою боковиною. Далі вишикувалися моделі Sailun Atrezzo Elite, Kumho EcoWing ES01 KH27, Gislaved Speed 606 і GoodYear EfficientGrip SUV.

14.jpg

20.jpg

Шина Nokian Hakka Blue 2 SUV на мокрому асфальті володіє відмінними зчіпними властивостями, завдяки чому забезпечує найкоротший гальмівний шлях, а при маневрах - мінімальні зноси. Реакції на повороти керма досить точні і швидкі. На сухому асфальті автомобіль в цих шинах також точно і швидко реагує на повороти керма, а можливі невеликі зноси легко зупиняються скиданням газу.

+ гальмівні властивості на мокрому асфальті

+ керованість на мокрому асфальті

- опір коченню

Де купити:

Інтернет-магазин «Autoshini.com»

Магазин-склад «Шини-Диски» Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості.

19.jpg

Шина Michelin Primacy 3 на мокрому асфальті також дозволяє їхати достатньо швидко і забезпечує точні реакції на повороти керма, але на ній, трохи більші зноси, ніж на Hakka Blue 2 SUV, тому час проходження траси трохи гірше. А ось на сухому асфальті шина Primacy 3 виявилася найкращою як по гальмівним властивостям, так і по керованості. Швидкість проходження переставки найвища, а крен не великі.

+ керованість на сухому асфальті

+ гальмівні властивості на сухому асфальті

- явно виражених недоліків немає

Де купити:

Інтернет-магазин «Autoshini.com»

Магазин-склад «Шини-Диски» Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості.

18.jpg

Шина Maxxis HP5 Premitra була найшвидшою в тесті «керованість на мокрому асфальті». Автомобіль в цих шинах точно реагує на повороти керма, маневри вдається здійснювати на високій швидкості,. При перевищенні швидкості можуть виникнути невеликі зноси. На сухому асфальті шина HP5 Premitra також дозволяє їхати швидко, швидкість проходження переставки трохи нижче ніж у лідерів. При маневрах ця шина виявилася найтихішій.

+ керованість на сухому асфальті

+ гальмівні властивості на мокрому асфальті

- явно виражених недоліків немає


Де купити:

Магазин-склад «Шини-Диски» Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості.

23.jpg

На мокрому асфальті шина Yokohama BluEarth-A AE-50 забезпечує точні реакції на повороти керма і хорошу швидкість при маневрах. Але якщо перевищити розумну швидкість, виникають помітні зноси. Стабілізувати автомобіль при цьому помітно складніше і треба більше часу. На сухому асфальті автомобіль управляється майже також, як на шинах-лідерах цього тесту. Але при різких маневрах відчуваються помітні крени.

+ керованість на сухому асфальті

+ гальмівні властивості на мокрому асфальті

- явно виражених недоліків немає


Де купити:

Магазин-склад «Шини-Диски» Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості.

16.jpg

На шинах GoodYear EfficientGrip SUV мокру звивисту трасу машина проходить по більш широкій траєкторії, ніж на шинах лідерах. На мокрому проявляється помітна недостатня обертальність, реакції на повороти керма трохи уповільнені, а часи на трасі нестабільні. На сухому асфальті хоча і дозволяє здійснювати різкі маневри на досить великій швидкості, але при цьому можливі як помітні зноси, так і невеликі замети.

+ економічність

+ збалансовані середні характеристики

- явно виражених недоліків немає

Де купити:

Інтернет-магазин «Autoshini.com»

Магазин-склад «Шини-Диски» Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості.

15.jpg

Шина Gislaved Speed 606 на мокрому асфальті не дозволяє їхати досить швидко, так як з'являються заноси, які вдається легко усунути скиданням газу. При цьому поведінка на мокрому у шини стабільна, без сюрпризів. На сухому асфальті в тесті «перестроювання» шина при першому маневрі може стати причиною більш глибокого, ніж у лідерів, знесення коліс передньої осі, а вже потім, після повернення на свою смугу руху, виникає глибокий занос.

+ стійкість до аквапланування

+ керованість на сухому асфальті

- економічність

Де купити:

Магазин-склад «Шини-Диски» Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості.

22.jpg

На мокрому асфальті шина Toyo Proxes CF2 не дозволяє здійснювати швидкі маневри, так як у машини швидко проявляється як схильність до зносу коліс передньої осі, так і не завжди прогнозовані реакції на повороти керма і скидання газу. На сухому асфальті на цій шині хоча і виявляються зноси, але швидкість проходження «переставки» досить висока. Якщо навіть виникають зноси, то вони не різкі і добре відчуваються, відповідно і гасяться.

+ стійкість до аквапланування

- керованість на мокрому асфальті

Де купити:

Інтернет-магазин «Autoshini.com»

Магазин-склад «Шини-Диски» Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості.

17.jpg

Еко-шина Kumho EcoWing ES01 KH27 на мокрому асфальті прогнозована, але не дозволяє здійснювати маневри на більш високих швидкостях, так як колеса передньої осі йдуть в знесення. На сухому асфальті ця шина також поступається багатьом шинам нинішнього тесту. При різких маневрах передні колеса йдуть в ковзання вже на швидкості 55 км / год, хоча у інших це було на швидкостях близько 60 км / год і вище.

+ економічність

- зчіпні властивості на мокрому асфальті

- стійкість до аквапланування

Де купити:

Магазин-склад «Шини-Диски» Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості.

21.jpg

Китайська шина Sailun Atrezzo Elite на мокрому асфальті має низькі зчіпні властивості, через це швидко йде в глибокий знесення, а при спробах стабілізувати автомобіль скиданням газу, машина може раптово піти в занесення. На сухому асфальті ситуація схожа - при різких маневрах машина на цих шинах легко йде в знос і виникають підвищені крен кузова.

+ сопротивление качению
– сцепные свойства на мокром и сухом асфальте
– управляемость на мокром и сухом асфальте

Де купити:

Магазин-склад «Шини-Диски» Великий вибір. Низькі ціни. Гарантія якості.

Популярні марки і моделі
VW

PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran

Ford

FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape

BMW

X1X3X53 series

Mazda

6CX-9CX-5

Suzuki

VitaraSx4

Kia

SportageSorentoNiro

Mitsubishi

ASXOutlanderPajero Sport

Renault

DusterCapturMeganeSanderoLogan

Peugeot

2083083008

Skoda

RapidOctaviaKodiaqKaroq

Mercedes-Benz

SGLACLA

Toyota

CorollaCamryRAV 4

.
.