Тест-драйвыPorsche Cayenne S: Марнотратна економія

Porsche Cayenne S: Марнотратна економія

10:22, июля 17, 2018

У гамі Porsche модель Cayenne з'явилася в 2002 році. На той час Mercedes ML вже п'ять років спустошував кишені любителів SUV. Та й баварський BMW X5 вже три роки як катався дорогами. І вихід нової моделі був стратегічно важливим не тільки для самої марки Porsche, але і концерну Volkswagen в цілому.

Саме народження Каєна це боротьба із протестом фанатів. Його при розробці обзивали гидким каченям і таврували мало не виродком у славному сімействі спортивного бренду. Сипалися звинувачення у конформізмі та прогині під політику концерну Volkswagen. І все це навіть багато в чому справедливе. Якби не одне але. Cayenne став колосально успішним. Якби не він, то ми б досі автомобілі Porsche зустрічали не набагато частіше ніж Ferrari та Lamborghini. Так, це не той Порш, що 911, але це машина, яка створила нову епоху в історії марки та врятувала від неминучого фінансового краху. І зараз для багатьох Porsche це перш за все Cayenne. І це не дивно. Адже перші два покоління моделі розійшлися по світу тиражем у понад 770 000 штук!

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-sc.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-sc.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-th.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-ff.jpg

Новий Cayenne став по дизайну більше схожий на молодшу модель Macan і флагманську Panamera одночасно. Що стосується технічної начинки, то, порівняно з минулими поколіннями моделі, тут величезний стрибок у плані енергоефективності та економічності, на тлі покращення динамічних характеристик. У нас на тесті версія Cayenne S. Вона майже на 100 л. потужніша просто Cayenne.

Цікаво, що нинішній Кайєн не має дизельної модифікації. Дизельгейт виявився чудовим часом, щоб відхреститися від «тракторних» двигунів на користь гібридної модифікації. І тут інженери Порше тільки раділи. Адже дизельні мотори це була забаганка ринку. А ось гібриди – зовсім інша річ. Тут є все, що важливо для славної інжинірингової компанії: прогрес, блиск технологій, простір для нововведень. А клієнт зрештою ще й у виграші.

Посудіть самі. Базовий Cayenne (3,0 л турбо, 340 к.с.) витрачає у комбінованому циклі 9,2 л бензину. Прокачаний Cayenne S (2,9 л бітурбо, 440 к.с.) їсть 9,4 л, а топовий Cayenne Turbo (4,0 л і дуже турбо, 550 к.с.) їсть все ще дуже осудні 14 л на сотню . Звичайно, дуже в середньому. А тепер увага до студії. Гібридна версія оснащена тим же 3,0 л турбо бензиновим мотором (340 к.с.), що і стартова версія Cayenne. Йому допомагає електричний 136-сильний двигун. Комбінована (і так, вона не дорівнює сумарній) потужність становить 462 л. І середня витрата такої машини 3,4 літри на 100 км! Дизель? Ні не чув!

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-sx.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-sv.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-ei.jpg

Це перше покоління Cayenne, у якого мотор версії S за обсягом не більше і не такий же як у звичайного, а менше! Просто Cayenne отримав трішку з турбіною твінскрол, а еска – бітурбо.

Як не сумно, але прогрес немило душить об'єми моторів. Навіть на таких люксових авто 8-циліндрові двигуни тепер тільки у топ версії. А Cayenne S тепер такий же 6-циліндровий, як і просто Cayenne. Це і засмучує і радує. Засмучує насамперед тембр роботи. Так, він гарний для шістки, але все ж таки зовсім не такий як у V8. І тут наука безсила. З 2,9-літра можна видути потужність і момент, але бубоніти на низах так само як колишній 4,8 - ніяк. Поскулили про колишнє і забули. Далі розпочинається чистий позитив.

Найменший за масою і розміром двигун зробив машину легше. А значить, новий Cayenne краще розганяється, краще гальмує і легше повертає. Адже інерція теж менша. Але відтінки керованості відчути зможуть не всі. Та й незважаючи на схуднення легким 2,1-тонний кросовер назвати непросто. Втім, як і назвати кросовером 440-сильну махину, яка має максимальний кліренс (у весрії з пневмопідвіскою) в 24,5 см. Є в ньому і купа позашляхових примочок.

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-nn.jpg

Porsche Cayenne S Управління та динаміка

В управлінні Cayenne по-справжньому хороший. Він став легшим за попередника і отримав при цьому більш точне рульове. Якщо в повороті не думати про те, що тестова машина коштує 170 000 $, то навіть можна трохи підрифтувати. Але з огляду на ціну покришок 315/45 R21 краще цим зайнятися на рівній ґрунтовці.

Для моделі Cayenne S у стандарті пропонується пружинна підвіска. А за доплату – пневматична. Вона звичайно має набагато ширші можливості. Від варіювання твердості до зміни величини дорожнього просвіту. Крім того, вона в стандартному режимі комфортніша, ніж пружинна. Це особливо відчутно при щоденних проїздах лежачих поліцейських та їзді брущатою бруківкою. На 21-дюймових колесах про це варто замислитися особливо.

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-ten.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-elv.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-tw.jpg

Інша важлива перевага пневматичної підвіски - це те, як легко вона справляється з високим кузовом на швидкості. Навіть на хвилястих дорогах та при маневрах Cayenne S не розгойдується і не хитається, що так характерно для великих SUV.

Є в арсеналі Каєна та неслабкий запас позашляхових примочок. І кліренс з пневматикою вражає – до 24,5 см. Але у випадку з таким лощеним спортивним SUV шанси на їхнє застосування обмежуються «психологічною прохідністю» власника.

Porsche Cayenne S Інтер'єр
По можливості, інженери намагаються зберегти класичні поршевські рішення. І якщо у зовнішності Каенна цього як не крути, але ні, то в салоні все-таки є. Наприклад, що комбінація приладів складається з п'яти круглих блоків. Нехай у новому Каєні це екрани, але все ж таки стилістика витримана і дух збережений. Як і розташування ключа запалення ліворуч від кермової колонки. Ви, напевно, вже сто разів читали, що ця історія тягнеться з тих пір, як… Ні? Чи не читали? Ну, тоді двома словами. Традиція розташовувати замок запалення ліворуч від керма виходить із гонок Ле-Ман. Старт а-ля Ле-Ман мав на увазі, що пілот не відразу сидить у машині, а повинен перебігти через дорогу, застрибнути в машину, завести її і вирушити в гонку.

Так от Porsche розташував ключ ліворуч для того, щоб однією рукою пілот міг заводити машину, а другою включати передачу, тим самим виграваючи час. Сьогодні це звичайно нікому не потрібно, навіть гонщикам у Ле-Мані, оскільки з 1971 року такий старт відмінили на користь безпечнішого старту з ходу. Але факт залишається фактом – замок запалення залишився у Поршах ліворуч. До речі, хоч і оснащена машина безключовим доступом, а сам ключ лише брелок у формі машини, але замість шаблонної кнопки старту в Кайєні зручна поворотна ручка по хвату нагадує ключ, вставлений у замок запалювання. Так вчинили не в останню чергу через те, що розташований замок у сліпій зоні і намацувати там кнопку було б просто не зручно. Ну і плюс звичайно ж харизма і таке інше.

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-thrt.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-fort.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-sevt.jpg

Що стосується органів управління різними допоміжними функціями, то інтер'єр машини максимально диджиталізований, або оцифрований. На центральній консолі Cayenne розташований величезний 12,3-дюймовий планшет. Управління всіма функціями через нього зручно, а швидкість відкликання не залишає місця для критики. А що ви чекали від бренду такого рівня? Мабуть, єдина вада – загальна для всіх таких систем. Вони вимагають помітного відволікання уваги від дороги, і ними не можна керувати на дотик.

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-eit.jpg

Щодо комфорту, то тут все на рівні. Особисто мені дуже сподобалися крісла. У них є регулювання не тільки по нахилу спинки, зміна інтенсивності поперекового підпору, або довгі подушки сидіння. Ні. Мені більше до душі, що крісло може міцно прихопити з боків валиками бічної підтримки. Адже найчастіше крісла розраховані на, як би так м'якше сказати – широких водіїв.

На задніх кріслах простору більш ніж достатньо як по ширині, так і для ніг. Можна легко поміститися утрьох. Але навіщо? Є Cayenne і можливість зрушити задній ряд сидінь для збільшення багажника і навіть скласти задні крісла. Навряд чи хоч для одного покупця Cayenne це було важливо, але багажник великий. А щоб його було зручніше завантажувати, можна натиснути кнопку на боковині багажного відсіку і машина присяде на пневматиці в нижнє положення.

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-nnt.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-twent.jpg

Porsche Cayenne S Ціна та витрата

Головна складність у покупці Cayenne це сама покупка. Як би не був гарний це SUV з інженерної точки зору, але ціна протвережує. Тим більше з огляду на те, що доплачувати потрібно ще багато за що. Тож якщо цінник Cayenne S хизується ціною «від 2 996 955 грн», то тестовий екземпляр коштував близько 4 500 000 грн. Доплата припала на такі налаштування як світлодіодні фари з динамічним освітленням PDLS Plus, пневмопідвіска PASM, активний стабілізатор PDCC, керовані задні колеса ... і ще багато важливих і необхідних налаштувань.

Так от Porsche розташував ключ ліворуч для того, щоб однією рукою пілот міг заводити машину, а другою включати передачу, тим самим виграваючи час. Сьогодні це звичайно нікому не потрібно, навіть гонщикам у Ле-Мані, оскільки з 1971 року такий старт відмінили на користь безпечнішого старту з ходу. Але факт залишається фактом – замок запалення залишився у Поршах ліворуч. До речі, хоч і оснащена машина безключовим доступом, а сам ключ лише брелок у формі машини, але замість шаблонної кнопки старту в Каєні зручна поворотна ручка по хвату нагадує ключ, вставлений у замок запалювання. Так вчинили не в останню чергу через те, що розташований замок у сліпій зоні і намацувати там кнопку було б просто не зручно. Ну і плюс звичайно ж харизма і таке інше.

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-twenfs.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-twenthr.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-twenfor.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-twenff.jpg

Характеристики Porsche Cayenne S

Porsche Cayenne S 2.9
Довжина/Ширина/Висота, мм 4918/1983/1696
Колісна база, мм 2895
Об'єм багажника (мін./макс.), л 770/1710
Тип палива Бензин А-98
Об'єм двигуна, див. 2894
Потужність, кВт (к.с.)/про. хв. 324 (440)/5700-6600
Крутний момент, Нм/про. мін. 550/1800-5500
Коробка передач, тип/ступенів Автоматична 8-ступінчаста
Привід Повний
Витрата палива траса/місто/середнє, л/100 км 8,4/9,4/11,8
Реальна витрата під час тесту, л/100 км 12,0
Ціна Porsche Cayenne S, від/тестовий 3 021 480/4 500 000

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-twensx.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-twensv.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-twenei.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-twennn.jpg

novyj-porsche-cayenne-test-drajv-thirt.jpg

Популярні марки і моделі
VW

PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran

Ford

FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape

BMW

X1X3X53 series

Mazda

6CX-9CX-5

Suzuki

VitaraSx4

Kia

SportageSorentoNiro

Mitsubishi

ASXOutlanderPajero Sport

Renault

DusterCapturMeganeSanderoLogan

Peugeot

2083083008

Skoda

RapidOctaviaKodiaqKaroq

Mercedes-Benz

SGLACLA

Toyota

CorollaCamryRAV 4

.
.