НовостиЯк поліпшити світло старих фар

Як поліпшити світло старих фар

9:00, сентября 22, 2021

Фари автомобіля старіють - це факт. Світло стає не таким яскравим, та й освітлена зона перед машиною часто звужує свої кордони. Як поліпшити світло старих фар, не витративши при тому великих грошей і не створюючи загрози сусідам по потоку?

Фари уживаного автомобіля світять гірше з кількох причин. Кожну з яких в принципі можна усунути, хоча це і не завжди має сенс.

- Забруднений внутрішній простір фари;

- Втратила свої якості лампа;

- Помутніло скло, точніше, пластиковий ковпак фари;

- Прийшов в непридатність відбивач фари.

Найчастіше причини цих проблем справді викликані природним старінням матеріалів. Але в деяких випадках прискорюють знос оптики і самі автовласники, використовуючи нештатні лампи. Наприклад, блискуче покриття відбивача може обсипатися через надмірно потужну лампу низької якості, яка перегріває деталі. А пластикове «скло» іноді втрачає прозорість через надмірну кількість ультрафіолету, який випромінюють дешеві «галогенки» з колбами з звичайного (не кварцового) скла.

Як повернути яскравість фарам автомобіля

На жаль, сучасні фари влаштовані так, що замінити в них постарілі деталі як правило непросто. Пластиковий ковпак хоч теоретично і можна замінити, приклеївши особливим герметиком, але взяти новий як правило, ніде. Так само і відбивач, що обсипався, часто можна витягти з корпусу, але відновити алюмінієве або хромоване покриття на ньому навіть в умовах СТО не представляється можливим. Але дещо в сучасних фарах все-таки можна поправити.

- Видалити бруд з корпусу фари можна, промивши внутрішню порожнину теплою мильною водою. Блискучу поверхню відбивача при цьому не можна терти, навіть самою м'якою губкою.

- Стару лампу-галогенку з темною від ерозії колбою і вигорілою ниткою потрібно замінити. Замість штатної лампи можна придбати більш яскраву галогенку зі збільшеною світловіддачею типу + 50%, + 100% і т.п. Тут потрібно розуміти, що надбавка у відсотках стосується не споживаної потужності (вона повинна бути незмінною, 50-60 Вт), а мова саме про збільшення світловіддачі. Хороша альтернатива - LED-лампи, тільки потрібно купувати саме ті, які при установці в оптику, розраховану на галогенки, забезпечать їй стандартний, безпечний для зустрічних водіїв промінь. Старі ксенонові лампи тьмяніють від вигорання електродів, вони в принципі менш довговічні, ніж галогенові лампи розжарювання або світлодіоди.

- Пластиковий ковпак фари може помутніти з двох причин: безліч дрібних подряпин від піску, льоду і неграмотних мийок і дрібна сітка мікротріщин «в тілі» пластика - від впливу ультрафіолету і температурних перепадів. У першому випадку допоможе акуратне і кваліфіковане полірування, у другому - тільки заміна скла.

Хибні уявлення

У середовищі автомобілістів-любителів чомусь прийнято вважати галогенові лампи найгіршим варіантом джерел світла. Але це далеко не так - хоча б тому, що ефективність автомобільного світла потрібно оцінювати в комплексі, тобто всю фару в зборі - в тому числі її відбивач, розсіювачі або лінзу. І при такій оцінці іноді виявляється, що стара добра галогенова оптика випереджає діодну - або як мінімум не поступається їй за довжиною променя і рівню освітленості дороги перед машиною. Автомобільні журналісти не раз могли переконатися в цьому, порівнюючи два автомобіля в різних комплектаціях - один «в базі», з галогенками в фарах, і другий - більш просунутий, з недорогими LED-фарами. Якісні ж світлодіодні лампи, які легко монтуються в штатні місця замість галогенок, істотно поліпшують освітленість дороги автомобіля.

Ксенонові лампи - теж далеко не панацея від вікових проблем світлотехніки. Такі джерела світла не можна ставити в фари, розраховані на галогенові лампи: вони і нормальної форми променя не дадуть, і інших водіїв сліпити будуть.

Тому не прагніть сліпо ганятися саме за світлодіодними або ксеноновими лампами, головне - забезпечити, щоб фара давала те штатне для неї світло, на яке її розраховували конструктори. Нагадаємо, що всі моделі автомобілів свого часу проходили офіційну сертифікацію і тому штатне світло справних фар не може бути зовсім вже слабким. Технології також не стоять на місці. На ринку, наприклад, є галогенові лампи стандартів Н18 і Н19 зі збільшеною світловіддачею на 20% і терміном служби до 1500 годин.

З вирішенням проблеми потьмяніння фар вам допоможуть на СТО, де є обладнання для вимірювання яскравості світла і перевірки світлорозподілу. Знайти таку майстерню (і залишити відгук про неї!) Можна на сайті beststo.com.ua, де вибирають переможців конкурсу «Автоексперт. Кращий автосервіс України 2021 ». Для читачів-учасників голосування також приготовані призи від партнерів даного конкурсу.

Популярні марки і моделі
VW

PassatGolfJettaGolfTouaregTiguanTouran

Ford

FiestaEdgeKugaFocusFocusFusionEscape

BMW

X1X3X53 series

Mazda

6CX-9CX-5

Suzuki

VitaraSx4

Kia

SportageSorentoNiro

Mitsubishi

ASXOutlanderPajero Sport

Renault

DusterCapturMeganeSanderoLogan

Peugeot

2083083008

Skoda

RapidOctaviaKodiaqKaroq

Mercedes-Benz

SGLACLA

Toyota

CorollaCamryRAV 4

.
.